vrijdag 30 november 2012

Nieuw! Online je echtscheiding regelen.



Eén op de drie mensen in Nederland gaat scheiden en heeft experts nodig om de scheiding te regelen. Oprechtscheiden.nl is een informatieve en toegankelijke site met nieuwe toepassingen voor een professionele online-scheiding. Zo kan men zélf de scheiding regelen en toch gegarandeerd  zijn van een professionele aanpak.

Onderzoek
Oprechtscheiden heeft ruim twee jaar geïnvesteerd in onderzoek naar de behoefte van de scheidende klant. Opvallend was een groot gebrek aan kennis, het ontbreken van overzicht en de vaakgehoorde klacht zich afhankelijk te voelen van advocaat, mediator en andere echtscheidingsexperts.

Vernieuwende stap
Vanuit de visie dat zelfbeschikking van personen en steeds verdergaande online mogelijkheden en toepassingen de toekomst zijn, hebben wij van Oprechtscheiden op het gebied van echtscheidingen een vernieuwende stap gezet. Iemand die gaat scheiden kan een groot deel van zijn scheiding nu zelf regelen.

Team van experts
We hebben een team bijeengebracht waarin een jurist, een mediator, een programmeur en een designer vijf maanden lang intensief hebben samengewerkt. Het team heeft een online tool ontwikkeld waarmee de klant een aantal voor de scheiding benodigde documenten, zelf kan samenstellen.

Informatie
Naast het zelf vormgeven van de echtscheiding door de nieuwe online mogelijkheden kan de klant op de website informatie vinden over alles wat met een echtscheiding te maken heeft. De site bevat ruim 300 pagina’s met complete en toegankelijke informatie.

Gepersonaliseerde documenten
Elke pagina heeft een overzicht van de documenten die de klant zelf kan opstellen. Een online alimentatieberekening of indexering is niet nieuw. Wat wél nieuw is, is het zelf opstellen van een echtscheidingsconvenant en een ouderschapsplan zonder hulp van een expert.  Deze documenten zijn geen voorgeprogrammeerde formats maar specifiek op de situatie van de klant toegespitst.

Werkwijze
Kort omschreven werkt het als volgt: de klant klikt op het gewenste document en kan zich aanmelden. Er wordt voor deze klant een eigen dossier aangemaakt binnen een beveiligde omgeving. De klant beantwoordt op eigen tempo verschillende vragenlijsten. De vragen zijn kort en duidelijk met toelichting. Daar waar nodig kan de klant, via een strippenkaartsysteem, hulp inroepen van zijn persoonlijke begeleider (mediator, advocaat, financieel expert) (online, telefonisch of per mail). Van de antwoorden op de vragen wordt automatisch een echtscheidingsconvenant en/of een ouderschapsplan gegenereerd.

Met zijn dossier kan de klant vervolgens naar de advocaat die alleen nog een gezamenlijk verzoekschrift hoeft in te dienen bij de rechtbank.

Voordelen klant
Voordelen voor de klant zijn legio: de kosten van de scheiding gaan omlaag, de klant houdt de regie van de scheiding in eigen hand en heeft meer inzicht in zijn eigen situatie. Daardoor neemt de klant betere beslissingen waardoor de kans op een vechtscheiding aanzienlijk afneemt.

SEO en bezoekers
Door constante monitoring blijft een steeds betere afstemming van het product op de vraag van de klant mogelijk. Daarnaast wordt door een constante SEO een steeds groter publiek bereikt. De site is sinds april van dit jaar online en wordt nu al maandelijks door bijna 10.000 mensen bezocht, waarvan 85% nieuwe bezoekers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten