dinsdag 8 oktober 2013

Klikt een bezoeker vaker op een slided banner of een static banner?

Uit onderzoek blijkt (A/B test) dat een static banner 10 tallen procenten meer kliks krijgt dan en slided banner.

Conclusie; animated banners hebben een slechte doorklikratio

A/B test
Karl Gilis heeft voor Suzuki de volgende test gedaan. 
De originele homepage van Suzuki bevat een animated banner met 4 slides. Grafisch mooi uitgewerkt en onder elke slide een call-to-action.

Test variant-A krijgt 4 statische beelden. De beelden zijn hetzelfde als het origineel alleen kleiner en bijelkaar. 

Variant-B krijgt twee beelden naast elkaar, iets ander opgemaakt en iets groter dan variant-A


Resultaat;
Variant-A: 28% meer kliks dan het origineel (slided banner)
Varaint-B: 54% meer kliks dan het origineel (slided banner)

Met andere woorden: op een static banner met 2 beelden wordt 2x zoveel geklikt dan een animated banner met 4 slides.

Less is more of met andere woorden 'Focus'!

Wilt u uw website ook beter laten werken?Bel vrijblijvend 0226 340 288.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten