maandag 27 augustus 2012

Wat heb ik aan een Zoekwoorden onderzoek?

Een zoekwoorden onderzoek, ook wel keyword onderzoek genoemd, is een onderzoek gericht op het vinden van de zoekwoorden die personen gebruiken als ze in Google zoeken naar producten of diensten uit uw branche. Het doel van een zoekwoorden onderzoek is dus die woorden en termen selecteren waar veel relevant verkeer op zit.

Dat het verschil tussen goede zoekwoorden en minder goede zoekwoorden klein kan zijn illustreert het volgende voorbeeld. Stel u bent actief in de auto branche. Wilt u dan gevonden worden op 'bedrijfsuitjes' of 'bedrijfsarrangementen'? Zo op het eerste gezicht lijken de woorden op elkaar en worden ze ook door elkaar gebruikt.

Als expert op uw vakgebied zult u waarschijnlijk de nodige specialistische woorden gebruiken. Kennen uw bezoekers deze woorden wel? Verkoopt u mobiele telefoons, noemt u deze dan mobiele telefoon (673.000 zoekopdrachten per maand), GSM (16.600.000 zoekopdrachten per maand) of mobieltje (22.200 zoekopdrachten per maand)? Het kan zijn dat u als expert andere woorden gebruikt als de consument of zakelijke klant die u wilt bereiken. Een zoekwoorden onderzoek leert u dus vanuit het oogpunt van uw klanten te denken.

Een zoekwoorden onderzoek is ook handig om nieuwe ideeën op te doen voor pagina's op uw website doordat deze verrassende combinaties van zoekwoorden aan het licht kan brengen.

Kortom, weten op welke woorden en termen gezocht wordt is dus erg belangrijk. Immers, u kunt heel veel bezoekers mislopen als u de optimalisatie van uw website voor zoekmachines uitvoert op basis van woorden en termen waarop bijna niet gezocht wordt.

Meer weten over een zoekwoorden onderzoek? Bel Auke op 0226 340 288

bron: newtosem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten